به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه‌ ایرانشهر، نیلی با توجه به پایبندی به تعهدات و اجرای برنامه‌ تنظیم‌شده از سوی مدیریت قبلی گفت: پاسخ به درخواست‌های جدید برای امسال مقدور نیست؛ مگر این‌که اتفاق غیرمنتظره‌ای سبب انصراف گروه‌ها شود. همچنین به علت حجم بالای درخواست‌های گروه‌های محترم برای اجرا، این مجموعه فقط تا پایان شهریور امسال پذیرای تقاضاهای جدید خواهد بود.

نیلی درباره شرایط و زمان انتخاب آثار افزود: آثار و تقاضای گروه‌های محترم تئاتری طی ماه‌های مهر و آبان توسط شورای انتخاب آثار بررسی و از میان آن‌ها جدول سال ۱۴۰۲ تنظیم و به گروه‌های متقاضی اعلام خواهد شد. همچنین طبق اعلام قبلی، اولویت تماشاخانه‌ ایرانشهر میزبانی از تولیدات تازه‌ گروه‌های حرفه‌ای و جوانان خلاق خواهد بود.

مدیر عامل مجموعه‌ ایرانشهر در ارتباط با نحوه‌ اخذ مجوز آثار نمایشی نیز گفت: آثاری که توسط شورای انتخاب تماشاخانه برای اجرا معرفی می‌شوند بلافاصله در سامانه‌ شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی ثبت و فرم درخواست آثار توسط مجموعه‌ ایرانشهر تکمیل می‌شود. لذا هر نتیجه‌ای که از سوی شورای نظارت و ارزشیابی در مرحله‌ی ارزیابی متن و یا اجرا (بازبینی) اعلام شود قابل وثوق و استناد برای مجموعه‌ ایران‌شهر بوده و بلافاصله به گروه‌های محترم ابلاغ خواهد شد. بدیهی است آثار پذیرفته شده در صورت قبولی و صدور مجوز در موعد مقرر روی صحنه خواهند رفت