عضویت در باشگاه تماشاگران

تبدیل حرمسرای شاه به گاراژ

تبدیل حرمسرای شاه به گاراژ

شهروز دل افکار کارگردان نمایش «اتول سورون» درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی که در جشنواره تئاتر فجر روی صحنه خواهد رفت، توضیحاتی ارائه داد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل تماشاخانه ایرانشهر به نقل از مهر ، شهروز دل افکار بازیگر و کارگردان تئاتر که با نمایش «اتول سورون» در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر حضور دارد درباره این اجرا گفت: این اثر نمایشی ۱۴ و ۱۵ بهمن ماه ساعت ۱۹ در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه خواهد رفت. بعد از اجرای جشنواره با توجه به استقبال مخاطبان و شرایط گستردگی کرونا امیدوارم بتوانیم به اجرای خود ادامه دهیم البته هنوز سالن اجرای نمایش مشخص نیست و باید برای این کار برنامه‌ریزی کنیم.

 وی که قرار بود این اثر نمایشی را آبان ماه در تئاتر مستقل تهران به صحنه ببرد، عنوان کرد: «اتول سورون» در اجرای جشنواره نسبت به تمرین‌هایی که داشتیم تغییری نکرده است و همه بازیگران که همگی از هنرجویان کلاس‌های بازیگری خودم بودند که مرحله آموزش آنها ۵ ماه و تمرین برای اجرای نمایش نیز ۶ ماه به طول انجامید در اجرا حضور خواهند داشت.

 بازیگر نمایش «شهرت» درباره برگزاری جشنواره تئاتر فجر در شرایط گستردگی کرونا اظهار کرد: از برگزاری جشنواره تئاتر فجر استقبال می‌کنم چون با وجود شرایط سختی که بیش از یک سال است که با آن روبرو هستیم به هر حال چرخ تئاتر هم باید بچرخد. ما کاری جز تئاتر بلد نیستیم و این کار حرفه و پیشه ما محسوب می‌شود بنابراین دورهم جمع شدن بچه‌های تئاتری در این شرایط هم به آنها انرژی می‌دهد و هم باعث رونق گرفتن دوباره کسب و کارشان خواهد شد.

 این بازیگر یادآور شد: متاسفانه این یک سال بیکاری فشار زیادی به هنرمندان وارد کرده است که امیدوارم از این پس شاهد فعالیت اهالی تئاتر در این حوزه باشیم و کارها روی غلتک بیفتد. ما باید کار کنیم و اجازه دهیم افراد جدید به این حرفه ورود کنند مانند کاری که هومن سیدی در «قورباغه» انجام داد و فرصت دیده شدن به جوان‌ها را داد. در نمایش «اتول سورون» هم بیشتر بازیگران برای اولین بار است که روی صحنه می‌روند و من هیجان زیادی دارم که ببینم چه اتفاقی در آینده برای این بازیگران که بیش از یک سال برای حضور در این نمایش زحمت کشیدند، رخ می‌دهد.

 «اتول سورون» نوشته باقر سروش درباره یکی از شاهان دوره قاجار است که برای اولین بار در زمان وی اتومبیل وارد ایران می‌شود و او آنقدر عاشق ماشین می‌شود که همه چیز را فراموش می‌کند و حتی حرم‌سرایش را هم تعطیل کرده و آنجا را تبدیل به گاراژ می‌کند. پادشاه مجنون ماشین می‌شود و در این بین موقعیت‌های کمیک و فانتزی شکل می‌گیرد.

 


1399/11/5